شارژباش

شارژباش

شارژباش

شارژباش

لپه و خواص آن

لپه و خواص آن

لپه به انگلیسی،لپه سبز،لپه پلو،لپه باقالی،خواص لپه

مصرف حبوبات برای سلامتی همه افراد لازم است.

بدنیست بدانید که لپه منبع غنی فیبر می باشد به همین دلیل برای کاهش کلسترول خون و کاهش بیماری‌های قلبی – عروقی سفارش می شود..لازم به ذکر است که لپه از گروه حبوبات، یک گیاه دولپه‌ای است و در خانواده نخود جای دارد.در واقع  می‌دانید که حبوبات ارزش غذایی بسیار بالایی دارند و مناسب‌ترین جایگزین برای گوشت می باشند چون علاوه بر پروتئین، مقداری نشاسته هم دارند. لذا هم انرژی بدن را تامین می‌کنند و هم پروتئین مورد نیاز را به مصرف‌کننده می‌رسانندو خواص فراوان دارند.

لپه،خواص لپه

بهتر است بدانید که لپه از منابع گیاهی کلسیم نیزمی باشد به طوری که با خوردن 100 گرم از آن حداقل 60 میلی‌گرم کلسیم تامین می‌ گردد البته این مقدار جذب پایین‌تری دارد اما برای آن‌هایی که شیر و لبنیات نمی‌خورند یک عادت غذایی مناسب تلقی می‌ گردد.

لپه،خواص لپه

حوب است بدانید که  لپه مانع از ایجاد پلاک در رگ‌های خونی می‌شود از این رو به حفظ سلامت قلب کمک می‌رساند.جالب است بدانید که لپه از نظر مواد معدنی منبع خوب آهن بوده و برای افرادی که کم‌خون هستند، ماده غذایی مناسبی به شمار می رود مصرف هر پیمانه لپه، 14درصد نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می‌نماید.خوب است بدانید که لپه منبعی غنی از فیبر است به همین دلیل برای پیشگیری از یبوست توصیه می‌شود و احتمال مبتلا شدن به بیماری‌های روده را کاهش می‌دهد و در کاهش وزن نیز موثر ومفیدمی باشد.

لپه،خواص لپه

لازم به ذکر است که آخرین تحقیقات انجام‌شده بیانگر این است که لپه حاوی کلسیم و منیزیم و اسید چرب است و از این لحاظ برای بیماران دیابتی فوق‌العاده عالی امی باشد. لپه باعث می‌شود که کلیه‌های این بیماران خوب کار کند و چون دارای آنتی‌اکسیدان نیز هست برای کاهش فشارخون بالا بسیار خوب و مفید می باشد.گفتنی است که کربوهیدرات و پروتئین موجود در حبوبات موجب می‌شوند فرد مبتلا به دیابت مدت زیادی در طول روز احساس سیری کند و به سراغ مواد شیرین نرود.

لپه،خواص لپه

پس مصرف لپه را در هفته یک تا دویار فراموش نکنید.

لپه و خواص آن

مطالب مرتبط:

لوبیا قرمز

لوبیا

لوبیا سفید

نخود

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.