شارژباش

شارژباش

شارژباش

شارژباش

عفونتهای خون مری

عفونتهای خون مری

این طاعون 10 تا 20 درصد از طاعون را تشکیل می دهد. نوع آلودگی خون توسط طاعون بوبونی ایجاد می شود و نوع شدید آن این است که در طی گسترش تکثیر باسیل در سیستم گردش خون به شکل بیماری ایجاد می شود. این اتفاق می افتد هنگامی که سیستم لنفاوی و سایر سیستم های بدن فعال می شود. حبابها ممکن است خیلی کوچک باشند که نمیتوان آنها را دید. این نوع از طاعون موجب تورم قلب می شود و حجم آن را افزایش می دهد و به بافت های کبد و طحال آسیب می رساند. افراد مبتلا به این نوع طاعون از سرگیجه، حالت تهوع، اسهال، درد عضلانی وحشتناک، آسیب بافتی و فشار خون بالا رنج می برند.
طاعون ریه

نوع ریه در ارتباط با نوع حباب نادر است اما بسیار مخاطره آمیز و بسیار مرگبار است. این اتفاق می افتد زمانی که ریحان Yersinia Postus به طور مستقیم از طریق ریه وارد بدن می شود (نه از طریق پوست). نوع ریه را می توان از طریق دستگاه تنفسی به یک فرد سالم از یک بیماری طوالنی انتقال داد. این بیماری از طریق تماس با مایعات و لباس های آلوده به ریحان ایجاد می شود و یا به وسیله تنفس قطرات هوایی که در معرض عطسه یا سرفه بیمار به محیط های بیرونی قرار می گیرند، ایجاد می شود. در این حالت، مدت انکوباسیون چند ساعت طول نمی کشد. اولین علائم تب، سرفه شدید، اختلال تنفس و استفراغ خون پف کرده است. بیمار همچنین می تواند به کما برود. نوع بیماری ریوی حتی با درمان آنتی بیوتیک بسیار مرگبار است و حداکثر سه روز طول می کشد.
واکسن طاعون

برای جلوگیری از عفونت، یک واکسن وجود دارد، اما فقط برای افرادی که دارای احتمال بالقوه در معرض طاعون هستند، مانند سربازان (در بعضی موارد) یا افرادی که با حیواناتی که احتمالا آلوده می شوند، مقابله می کنند. واکسن باید در دوزهای بالا برای اثربخش تزریق شود و گاهی اوقات یادآوری شود که باعث عوارض جانبی می شود. واکسن در دسترس عموم نیست و دیگر نمی تواند ساخته شود. از سال 2005، واکسن های جدید در کانادا مورد آزمایش قرار گرفته اند.
علائم طاعون چیست؟

سرماخوردگی یکی از علائم بیماری است. • زخم ها در محل نشت کک در پوست انسان • گره های لنفاوی بزرگ ران و گلو (طاعون) • کاهش فشار خون • سردرد • استفراغ و درد شکمی نیز علائم بیماری طاعون است. • تب و لرز • خونریزی زیر جلدی • بیقراری • بی نظمی • عفونت های ریه ها و عفونت های خونین همچنین علائم بیماری است.
عوارض طاعون

آبسه مغز و مننژیت عواقب بیماری است. - عوارض این بیماری شامل ریه و چشم و کوری است. سقط جنین یکی از عوارض بیماری است. - اختلالات عصبی و پوستی عوارض ناشی از بیماری است. - مرگ اگر درمان نشود
راه انتقال طاعون

1) تماس با کک های آلوده 2) تماس مستقیم با افراد مبتلا به طحال ریوی 3) با تماس و دستکاری بافت های حیوانات آلوده و طاعون باسیلوس 4) تماس با گربه های آلوده به پنومونی طاعون 5) در اثر تماس با شپش و کنه های آلوده؛ 6) انتشار عمدی اسپری آلوده در حملات بیوتروری؛

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.