شارژباش

شارژباش

شارژباش

شارژباش

میگرن

میگرن

میگرن,میگرن چشمی,میگرن چیست,میگرن درمان,میگرن چشمی چیست, میگرن و درمان آن,میگرن چیست و درمان,میگرن و تغذیه,میگرن کلاسیک,میگرن فیلم,میگرن شکمی,علایم میگرن

میگرن,میگرن چشمی,میگرن چیست,میگرن درمان,میگرن چشمی چیست, میگرن و درمان آن

در این مطلب می خواهمی به طور مفصل در مورد بیماری میگرن و ععلل و علائم و راه درمان ان در سایت جسارت صحبت کنیم .امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.در واقع این سردرد ، سردردی شدید است که می‌تواند بصورت ضربه و تپش در سر رخ‌دهد و ممکن‌است باعث، حالت تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور و صدا گردد. حملات میگرنی می‌تواند سبب درد شدیدی در سر شده و برای ساعت‌ها و یا روزها باقی بماند و آنقدر شدید بوده که فرد بخواهد فقط درجایی ساکت و تاریک دراز بکشد و بخوابد. برخی از انواع بیماری میگرن، امکان دارد همراه با علایم حسی هشداردهنده، چون صاعقه‌ها و فلاش‌های نور، نقاط کور و یا سوزن‌سوزن شدن دست‌ها و پاها اتفاق بیافتد. داروهایی برای کاهش میزان درد و دفعات رخ‌دادن حملات میگرن موجود‌است.در واقع بهترین نتیجه این داروها زمانیست‌که با ترکیبی از تغییرات سبک‌زندگی و درمان‌های خانگی استفاده شوند.

انواع میگرن

چندین نوع دسته بندی برای این سردرد وجود‌دارد، که به توضیح بیان برخی از آنها می‌پردازیم:در واقع این سردرد به‌همراه تشعشع نور. این نوع میگرن زمانی‌رخ می‌دهد که قبل از رخ‌دادنش علایم هشدار‌دهنده‌ای که به تشعشع نور معروف هستند، ظاهر شوند. تقریبا یک‌‌ سوم افرادیکه دچار این سردرد هستند، از این نوع آن رنج می‌برند. این علایم هشداردهنده می‌تواند حاوی مشکلات بینایی (از جمله دیدن تشعشعات نور) و خشکی در گردن، شانه‌ها و یا پاها، باشند.میگرن بدون تشعشع نور.البته میگرن بدون سر درد. این نوع سردرد به میگرن خاموش هم مشهور بوده و زمانی‌ اتفاق می افتد که علایمی همچون تشعشع نور وجود‌دارد اما سر بیمار درد نمی‌کند.

علائم میگرن

علایم این سردرد متفاوت‌اند و ممکن است یکی و یا ترکیبی از علایم زیر باشند:

در واقع سردردی ضربان دارد و تپش‌دار که اغلب بشکل دردی مبهم شروع شده و تبذیل به دردی تپنده و کوبنده می‌شود. درد اغلب با حرکت کردن بیشتر می‌شود. درد امکان دارد  از یک طرف سر به طرف دیگر حرکت کند، یا جلوی سر و یا کل سر را تحت تاثیر قرار دهد.

حساسیت به نور، صدا و یا بو

حالت تهوع، استفراغ، معده درد و یا شکم درد

کم شدن اشتها

احساس سرما و یا گرمای شدید کردن

احساس رنگ پریدگی

احساس خستگی

داشتن سرگیجه

تاری دید

داشتن اسهال

تب (خیلی کم پیش می‌آید)

میگرن,میگرن چشمی,میگرن چیست,میگرن درمان,میگرن چشمی چیست, میگرن و درمان آن

معمولا سردردهای میگرنی حدود 4 ساعت ادامه‌دارند، اما در انواع شدید ممکن تا یک هفته ادامه داشته باشند. در واقع تعداد حملات میگرن بین افراد مختلف متفاوت است، معمولا افراد میگرنی 2 تا 4 بار درماه دچار سردرد میگرنی می‌شوند، با اینحال بعضی ها هر چند روز یکبار و بعضی دیگر هم یک یا دوبار در سال دچار این حمله خواهند شد.

دلایل میگرن

در واقع دلایل اصلی ابتلا به این سردرد هنوز مشخص نیست، با اینحال دلایل این بیماری نه تنها به تغییرات مغزی بلکه به عوامل ژنتیکی نیز ارتباط دارد. بهتر است بدانید که افراد مبتلا به این سردرد امکان دارد، آنرا ارث برده باشند. این روزها دانشمندان معقیده دارند که  یکی از دلایل این بیماری عوامل غیرطبیعی ارثی در بخش‌های خاصی از مغز است. بعضی از عواملی که می‌تواند محرک شروع این سردرد و حملات میگرنی باشد، عبارتند از:

استرس‌های عاطفی. یکی از رایج ترین محرک‌های سردرد میگرنی، استرس‌های عاطفی است.در واقع برخی از مواد شیمیایی و مواد نگهدارنده در مواد غذایی و بعضی از مواد غذایی. خوراکیها و نوشیدنی‌های خاص از جمله، پنیرهای مانده و قدیمی، غذاهای فرآوری شده، غذاهای شور، نوشیدنی های الکلی و مواد افزودنی به خوراکی همچون نیترات (در پپرونی، هات داگ و گوشتهای دودی وجود دارند)، منو سدیم گلوتامات (معمولا در پنیر یافت می‌شود) می‌توانند محرک حدود 30 درصد بیماری‌های میگرنی باشند.لازم است بدانید که کافئین. مصرف بیش از حد کافئین و یا قطع ناگهانی مصرف آن می‌تواند باعث ابتلا به سردرد های میگرنی شود. البته توجه داشته باشید تغییرات ناگهانی سطح کافئین خون نگران کننده بوده وگرنه کافئین یکی از خوراکیهایی است که برای درمان سردرد شدید میگرنی استفاده می‌ گردد.
گفتنی است که تغییر در الگوی خواب. در بعضی از افراد زیاد خوابیدن و یا کم خوابی می‌توانند، محرک بیماری است.لازم  به ذکر است که عوامل جسمی. فعالیت بدنی شدید شامل رابطه جنسی می‌تواند باعث برانگیختن این سردرد می شود.تغییرات محیطی.داروها خاص از جمله قرص های ضد بارداری و بازکننده عروق.تغییرات هورمونی در خانم ها و دوره‌های قاعدگی

میگرن,میگرن چشمی,میگرن چیست,میگرن درمان,میگرن چشمی چیست, میگرن و درمان آن

پیشگیری از میگرن

با تغییر در سبک زندگی می‌توان، تعداد دفعات حملات میگرنی و شدت آنها را کاهش داد. بعضی از این تغییرات شامل:دوری از محرک‌های سردرد میگرنی. اگر خوراکی‌ها و یا عطرهای خاص باعث شروع سردرد میگرنی شما می‌شوند، از آنها دوری کنید. کاهش مصرف کافئین، سیگار و الکل یکی از راههای پیشگیری است. همچنین حفظ الگوی منظمی برای خواب و خوراک بعلاوه کنترل استرس، یکی دیگر از این راهها می باشد.جالب است بدانید که ورزش منظم. تمرین منظم ورزشهای هوازی (ایروبیک) می‌تواند فشار بربدن و استرس را کاهش داده و از حملات میگرنی پیش‌گیری کند. این ورزش‌ها شامل پیاده‌روی، شنا و یا دوچرخه سواری می‌شود. البته ورزش شدید انجام ندهید چرا که ورزش شدید و یکدفعه خود می‌تواند سبب سردرد شود.کم شدن  وزن. چاقی، یکی دیگر از عوامل ابتلا به این سردرد می‌باشد، کاهش وزن، ورزش و رژیم غذایی سالم می‌تواند خطر ابتلا به سردرد میگرنی را کم می شود.جالب است بدانید که کاهش تاثیرات استروژن. اگر شما خانم هستید که مبتلا به میگرنی‌اید، استروژن می‌تواند یکی از عوامل محرک میگرن باشد. سعی کنید مصرف داروهای هورمونی و پیشگیری از بارداری را با مشورت پزشک، کم و یا قطع نمایید.

میگرن,میگرن چشمی,میگرن چیست,میگرن درمان,میگرن چشمی چیست, میگرن و درمان آن

اطلاعاتی در مورد میگرن

نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که افرادی که با شروع اولین علائم این سردرد یا سردرد زنجبیل مصرف می نمایند درد کمتری احساس می‌کنند.افرادی که این سردرد دارند میزان مصرف کمی از چای سبز باید داشته باشند .بهار نارنج سردرد های میگرنی را تسکین می دهد.برگ سنا جهت این سردرد و سردرد کهنه نیز موثر است.ترکیبات موجود در برگ بو ، سردرد و حتی این سردرد را درمان می‌نماید.تخم شربتی خلق و خوی فرد را خوب می‌کند، خستگی مفرط ذهنی، تنش‌های عصبی، افسردگی، این سردرد و مالیخولیا را برطرف می‌کند.مصرف مویز همچنین از سردردهای میگرنی پیشگیری می‌کند و باعث کاهش شدت درد آن می‌گردد.بهتر است بدانید که گیاه شاهدانه مسکن واقعی و موثری برای درد شکم و معالجه این سردرد و درد اعصاب و روماتیسم است. تحقیقات نشان داده است مواد معدنی و ویتامین های موجود در سیاه دانه در درمان دیابت، سل، بیماری های قلبی و عروقی، کم خونی و این سردرد مفید است.نصف قاشق سیاه دانه آسیاب شده را با نصف قاشق انیسون (دانه هایی شبیه رازیانه دارد) و سه تکه میخک کوبیده شده، مخلوط کنید و با یک لیوان شیر بجوشانید (بهتر است کمی عسل خالص نیز اضافه کنید). یک فنجان از این معجون دارویی را می توانید در هنگام شروع سردرد و میگرن بنوشید. با روغن سیاه دانه، گیجگاه و شقیقه خود را چرب کنید تا از سردرد خلاص شوید.هر روز میان وعده‌های صبحانه، نهار و شام هر بار نوشیدن یک فنجان از دم‌کرده‌ی اسطوخودوس ، عصبانیت را رفع کرده و سرگیجه را درمان و سردرد های میگرنی را نیز درمان می‌نماید.برای التیام از سرماخوردگی و این سردرد، مقداری زنیان را در پارچه بپیچید و بو کنید.بیماری های عصبی مثل بیماری MS و یا سردرد میگرنی می تواند از عوامل زنگ زدن گوش باشد

میگرن چیست

این سردرد ،  سردردی شدید است که می‌تواند به صورت ضربه و تپش در سر رخ دهد و ممکن است باعث حالت تهوع استفراغ و حساسیت شدید به نور و صدا شود. حملات میگرنی می‌تواند باعث درد شدیدی در سر شده و برای ساعت‌ها و یا روزها باقی بماند و آنقدر شدید بوده که فرد بخواهد فقط در جایی ساکت و تاریک دراز بکشد و بخوابد. دلایل اصلی ابتلا به میگرن هنوز معلوم نیست. با این حال دلایل این بیماری نه تنها به تغییرات مغزی بلکه به عوامل ژنیتیکی نیز مربوط است. افراد مبتلا به میگرن ممکن است آن را ارث برده باشند و محرک‌های شروع بیماری میگرن عبارتند از : استرس‌های عاطفی، بعضی از مواد شیمیایی و مواد نگهدارنده در مواد غذایی، غذاهای فرآوری‌شده، غذاهای شور، نوشیدنی‌‌های الکلی و مواد افزودنی به خوراکی‌ها همچون نیرات (در پپرونی، هات‌داگ و گوشت‌های‌دودی ) وجود دارند. مصرف بیش از حد کافیین یاقطع ناگهانی آن و همچنین تغییر الگوی خواب (زیاد خوابیدن یا کم خوابی) تغییرات محیطی، داروهای خاص از جمله قرص‌های ضد‌بارداری و باز کننده‌ی عروق و تغییرات هورمونی در خانم‌ها در دوره‌ی قاعدگی.

میگرن چشمی

به گزارش سایت جسارت از ویکی پدیا میگرن چشمی باعث از دست دادن بینایی برای مدت کمتر از یک ساعت در افراد می‌شود و این حالت معمولاً با سردرد همراه است. بعضی تحقیقات نشان می‌دهد که در بسیاری از موارد، نشانه‌های میگرن چشمی به دلیل وجود مشکلات دیگر می‌باشد. بیماری میگرن چشمی در اثر اختلالات مغز و اعصاب و سردردهای شدید ایجاد می‌شود که در صورت درمان نکردن به موقع آن، این بیماری اثرات خود را در چشم نمایان می‌سازد. در این نوع بیماری دید افراد در اثر میگرن کاهش پیدا می‌کند، به طوری که فرد محیط را همراه با جرقه‌های برقی می‌بیند. در اثر بیماری میگرن چشمی افراد در بعضی از مواقع با تاری دید روبرو می‌شوند که در این حالت چشم تحت تأثیر سردرد شدید و اختلالات مغزی قرار می‌گیرد و چنین عکس العملی را از خود نشان می‌دهد. بیماری میگرن چشمی هیچ ارتباط مستقیمی با اجزای چشم ندارد و این مسئله بیشتر به خاطر اختلالات مغزی بروز می‌کند. در بعضی مواقع در اثر میگرن چشمی افراد به طور موقت ممکن است بینایی خود را از دست دهند.

میگرن کات

میگرن‌کات دارویی است حاصل 25 سال مطالعات محققان ایرانی و بین‌المللی و متشکل از عصاره‌ی ترکیب گیاهان دارویی برگرفته از منابع طب سنتی است. میگرن کات علاوه بر اثربخشی مثبت و درمان سردردهای میگرنی، به کاهش شدت سایر سردردها در زمان درد نیز کمک می‌کند. داروی میگرن‌کات به شکل اسپری بینی بوده و با توجه به این‌که اکثر افراد میگرنی مشکلات گوارشی و به ویژه تهوع و استفراغ را تجربه می‌کنند، این روش دارو رسانی می‌تواند بهترین گزینه برای مصرف در فاز حاد (حمله) میگرن نیز باشد. داروی میگرن‌کات در مرحله‌ی کارآزمایی بالینی بر بیش از 300 بیمار مورد مطالعه قرار گرفته که این دارو در حدود 96% از بیماران میگرنی استفاده‌کننده تغییرات قابل توجهی در روند درمان داشته که در حدود 81% از بیماران میگرنی استفاده کننده از میگرن‌کات، سردردهای میگرنی به صورت قطعی درمان شده است.

میگرن کلاسیک

این گونه سردرد که میگرن کلاسیک نیز نامیده می شود بیشتر جنبه ارثی دارد. ابتدا «اورا» و سپس سردرد بروز می کند. «اورا» نشانه های عصبی برگشت پذیری هستند که به دلیل اسپاسم عروق مغزی پدید می آیند و به گونه های مختلفی توسط فرد بیان می شوند. مثلاً به صورت تار شدن دید، پیدایش لکه های سیاه یا پدیدار شدن خطوط نورانی زیکزاکی در جلوی چشم ها بروز می کند. «اورا» در اندام ها به صورت گزگز یا کرختی و سنگینی یک نیمه بدن بروز می کند. گاهی نیز می تواند به صورت سرگیجه و اختلال تکلم، خود را نشان دهد. در پی «اورا» که مدت آن5 تا30 دقیقه است سردرد خفیف تا شدیدی بروز می کند که به طور معمول در یک نیمه سر متمرکز است و در بیشتر موارد با احساس ضربان درون سر همراه است و گاهی شدت آن به اندازه ای می رسد که بیمار باید همه کارهای خود را کنار گذاشته و به مکان تاریک و ساکتی پناه ببرد. در این بیماری معمولاً پس از خوابیدن، سردرد برطرف می شود. در برخی گونه های مقاوم بیماری ممکن است بیمار چندین روز از سردرد رنج ببرد و اقدامات دارویی به او کمکی نکند.

میگرن در بارداری

میگرن در بارداری به چه علت است؟سردرد های میگرنی بسیار زیاد در حاملگی دیده می شوند، زیرا میگرن در خانمهای سنین باروری بیشتر است و هورمونهای حاملگی می توانند باعث بر انگیخته شدن حمله میگرن شوند. اما دلیل این سردرد ها چیست و چطور می شود با آن مقابله کرد و آن را درمان کرد؟

بیشتر بخوانید : سردرد میگرنی چیست ♥ سردرد عصبی عروقی ♥ سردرد خوشه ای و درمان

علائم و نشانه های نارسایی کبد و کلیه در نوزادان چیست

علائم و نشانه های نارسایی کبد و کلیه در نوزادان چیست

علائم و نشانه های نارسایی کبد و کلیه در نوزادان چیست در سایت جسارت

علائم و نشانه ها و راه درمان نارسایی کبد

به گزارش سایت جسارت اگر کبد نتواند نیازهای بدن از قبیل دفع سموم تولید شده در بدن، دفع مواد تشکیل شده از متابولیسم گلبول‌های قرمز و هموگلوبین‌های خون و دفع برخی از فلزات سنگین در بدن از قبیل مس را انجام دهد، دچار نارسایی کبد می‌شود که به دو نوع حاد و مزمن تقسیم شده است و از طریق وسایل آلوده مثل سرنگ‌ها و سوزن‌های آلوده‌ای که افراد معتاد با آن‌ها تزریق انجام می‌دهند، منتقل می‌شود.کبد دومین اندام بزرگ بدن است و عملکردهای متعدد و متفاوتی را در بدن بر عهده دارد. کبد، بر روی هر آنچه که می‌خورید و می‌نوشید فعل و انفعالاتی انجام می‌دهد. کبد غذاها و نوشیدنی‌ها را به انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن تبدیل می‌کند. مواد مضر مانند الکل را فیلتر کرده، از بدن دفع می‌کند و مسٔولیت دفاع از بدن در برابر عفونت‌ها را بر عهده دارد. هنگامی که کبد آسیب ببیند یا تخریب شود، احتمالا فرد متحمل نارسایی یا مشکلات کبدی می‌شود. ویروس‌ها و مواد شیمیایی مضر می‌توانند به کبد آسیب برسانند. چنانچه فرد متحمل آسیب‌های کبدی شود، به مرور عملکرد صحیح کبد از کار می‌افتد. نارسایی کبد یک بیماری واقعا جدیست و باید فورا درمان شود.

عوامل نارسایی کبد

 برخی سموم شیمیایی، مصرف زیاد مشروب، هیپاتیت‌های ویروسی و دارویی، اختلال عروقی کبد، خالکوبی و تاتو، ، استفاده از وسایل دندان‌پزشکی و جراحی استریل نشده، مسمومیت با استامینفون، مصرف برخی داروها(مثل آنتی بیوتیک‌ها و داروهای ضد تشنج)، بیماری رگ‌های خونی کبد، سرطان‌ها، بیماری متابولیکی، مصرف قارچ‌های سمی و عدم مراقبت به هنگام استفاده از مواد شیمیایی.نارسایی حاد کبد، نارسایی گسترده‌ی کبد نیز خوانده می‌شود که حتی ممکن است بدون هیچ‌گونه عارضه‌ یا علائم کبدی رخ ‌دهد. طبق اعلان کلینیک مایو، مصرف بیش از حد استامینوفن شایع‌ترین دلیل نارسایی حاد کبد در ایالات متحده شاخته شده است. استامینوفن در زمره داروهایی قرار دارد که می‌توان بدون نسخه از داروخانه دریافت نمود، بنابراین باید از میزان توصیه شده بر روی برچسب پیروی نمود. چنانچه احساس نمودید بیش از حد مجاز استامینوفن مصرف کرده‌اید به پزشک مراجعه نمائید.

علائم نارسایی کبد

علائم نوع حاد نارسایی کبد ؛ تهوع، استفراغ، احساس بدحالی، عدم تمرکز، یرقان، حالت پریشانی و خواب آلودگی.

علائم نوع مزمن نارسایی کبد ؛ کبد ابتدا دچار تغییراتی کم شده و این تغییرات پس از گذشت زمان پیشرفت می‌کنند. (بعلاوه برخی از هپاتیت‌های مزمن به سیروز کبدی تبدیل می‌شوند.این بیماری از طریق آزمایش خون، سونوگرافی و بیوپسی قابل تشخیص است و پیوند کبد نیز از راه‌های درمان آن می‌باشد.

درمان نارسایی کبد

عصاره برگ و ریشه کنگر برای جلوگیری از رسوب چربی در جدار رگ‌ها مفید و نافع بوده و در درمان یرقان، سوءهاضمه، احساس ناراحتی در معده، نفخ، بی‌اشتهایی، تهوع، اسهال خفیف یا یبوست، نارسایی کبد، دفع مزمن آلبومین و کم‌خونی بعد از جراحی موثر و مفید بوده و از کبد در برابر سموم شیمیایی محافظت می‌ نماید.چنانچه اضافه وزن دارید و یا چربی فراوانی از رژیم غذایی خود دریافت می‌کنید، بیش از دیگران در خطر ابتلا به کبد چرب هستید. تغییر در سبک زندگی و پیروی از رژیم غذایی سالم کمک شایانی در این زمینه به شما می‌نماید. چنانچه دچار آسیب‌های کبدی هستید و الکل فراوانی می‌نوشید، حذف الکل از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است. نحوه‌ی درمان به مرحله‌ی پیشرفت تخریب و آسیب بستگی دارد. پزشکتان داروهایی متناسب آسیب برایتان تجویز می‌کند. چنانچه فقط بخشی از کبد متحمل آسیب شده باشد، احتمالا با جراحی بخش آسیب دیده برداشته می‌شود. عکس‌برداری نیز بخشی از مراحل تشخیص است. پس از عکس‌برداری چنانچه آسیب بسیار جدی تشخیص داده شود و فرد دچار نارسایی حاد کبد باشد، پیوند کبد الزامیست.هیپاتیت B: عفونت کبدی خطرناکی است منجر به بیماری‌های کلیوی، نارسایی کبد، سرطان کبد و یا سیروز می‌شود که بیشتر در بزرگسالان رخ می‌دهد. این بیماری دو نوع حاد و مزمن دارد که نوع حاد آن کمتر از شش ماه و نوع مزمن آن بیشتر از شش ماه طول می‌کشد.وقتی چربی کبد از حدی بیشتر می‌شود، بیمار به اختلال “کبد چرب ملتهب” و حتی هپاتیت مبتلا می‌شود و پس از مدتی امکان دارد دچار نارسایی کبد گردد که به آن “سیروز کبدی” می‌گویند و علت اصلی آن کبد چرب ساده است.

بیشتر بخوانید : کبد چربسرطان معدهسرطان کلیهسرطان کبد ♥  زردچوبه برای کبد ♥ برگ سنا و کبد چرب ♥ خواص آلو بخارا برای کبد ♥  ♥ سرطان ریه ♥ زردچوبه برای کبد چرب ♥ قهوه سبز و کبد چربزخم معدهورم معدهترش کردن معده سوء هاضمهسرطان روده بزرگ